Персональні комп’ютери в медичній практиці
Виділяють два види комп'ютерного забезпечення: програмне і апаратне. Програмне забезпечення включає в себе системне і прикладне. У системне програмне забезпечення входить мережевий інтерфейс, який забезпечує доступ до даних на сервері. База даних управляється прикладною програмою управління (CKБД) і може містити, зокрема, історії хвороби, рентгенівські знімки в цифрованому вигляді, статистичну звітність по стаціонару, бухгалтерський облік. Прикладне забезпечення є програми, для яких, власне, і призначений комп'ютер. Це — обчислення, обробка результатів досліджень, різного роду розрахунки, обмін інформацією між комп'ютерами.
Комплексна система автоматизації діяльності медичного закладу. Медичні системи, що включають в себе програми, вирішальні вузькі завдання лікарів-фахівців, таких як рентгенолог, УЗД і обробки медичної статистики.
Цикл автоматизованої інформаційної cиcтеми
Життєвий цикл автоматизованої інформаційної системи складається з п'яти основних стадій:
- розробки системи або придбання готової системи;
- впровадження системи;
- супроводу програмного забезпечення;
- екcплуатації системи;
- демонтажу системи.
Застосування інформаційних технологій в поліклініці дозволяє:
- Підвищити якість надання медичних послуг;
- Підвищити задоволеність пацієнтів;
- Знизити нелікарняного навантаження на лікарів- спеціалістів;
- Поліпшити доступність медичної інформації та швидкість її надання медичному персоналу;
- Підвищити ефективність роботи служб забезпечення;
- Знизити відсоток випадкових втрат і необґрунтованих витрат медичних матеріалів, обладнання та інвентарю;
- Удосконалювати внутрішній медичний облік;
- Оптимізувати процес обов'язкової звітності перед вищезазначені організаціями;
- Підвищити лояльність лікарів і медичного персоналу;
- Представити результати роботи поліклініки для керівництва в реальному часі.
Застоcування інформаційних технологій у реєcтратурі
Електронна база даних пaцієнтів з повною історією звернень та переліку наданих медичних послуг з їх докладним змістом, починаючи з дати першого звернення. Швидкий контекстний пошук будь-якої інформації в базі даних.
- Високий ступінь захисту медичних даних.
- Електронний документообіг.
- Ведення справ у відповідності з діючими відомчими стандартами та вимогами МОЗ.
- Управління електронними чергами і електронним записом до фахівців.
Застосування інформаційних технологій у кабінетах фахівців
- AРМи лікарів- фахівців, що дозволяють вводити медичні дані, телеметрію і супутню інформацію безпосередньо з медичного обладнання в комп'ютерні бази даних під час проведення обстеження в реальному часі з метою їх подальшої обробки, аналізу, зберігання та ведення історії звернень.
- Електронна автоматизована підготовка призначень, рецептів, виписок, лікарняних листів та інших стандартизованих документів для пацієнтів.
Немає коментарів:
Дописати коментар